Nieuwsberichten
Aanmelden nieuwsbrief
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google Privacybeleid en de Servicevoorwaarden zijn van toepassing.
Lees hier interessante ontwikkelingen, praktijkcases en actualiteiten over onze organisatie. Op de hoogte blijven? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief!
Vijf aandachtspunten bij continu meten
Steeds meer organisaties maken de overstap naar continu meten of overwegen die stap. In dit artikel vertellen we wat daarbij komt kijken en hoe je ervoor kunt zorgen dat de…
Meten cliëntervaringen van ondersteuning door Sociale Wijkteams
e.vanes@insightszorg.nlVeel gemeenten in Nederland werken met sociale wijkteams om de zorg en ondersteuning dichtbij huis te organiseren. De opgave voor sociale wijkteams is om preventief en outreachend te werken, zodat…
Meten om te verbeteren
Het opzetten van een gedegen cliëntervaringsonderzoek dat naadloos aansluit op eigen beleidsdoelen en -vraagstukken vraagt de nodige expertise. Wij helpen organisaties hierbij, niet alleen om te voldoen aan de eisen…
Stuurinformatie voor contractmanagement
Contractmanagers hebben de behoefte aan objectieve gegevens over de kwaliteit en effectiviteit van gecontracteerde ondersteuning om zo beter het gesprek met aanbieders aan te gaan. Die behoefte gaat verder dan…
Een cliëntervaringsonderzoek met effect
Cliëntervaringsonderzoeken (CEO) worden al jaren door gemeenten ingezet om inzicht te krijgen in de effecten en kwaliteit van de ondersteuning en hoe cliënten de toegang tot deze ondersteuning ervaren. Voorheen…
10 Leerpunten bij opgavegericht werken
Gemeenten werken steeds vaker opgavegericht om een maatschappelijke doelstelling te bereiken, zoals creëren van een stevige sociale basis of het vergroten bestaanszekerheid voor inwoners. Opgavegericht werken is echter een grote…
Sturen in de sociale basis, lastig maar niet onmogelijk
In beleidsplannen van gemeenten zien we dat een stevige sociale basis steeds belangrijker wordt gevonden. Het idee erachter is dat daarmee problemen kunnen worden voorkomen, er minder specialistische ondersteuning nodig…
Meer resultaat uit cliëntervaringsonderzoek met continu meten
Vraagt u zich ook wel eens af: hoe krijg ik meer resultaat uit ons cliëntervaringsonderzoek? En wat is nu eigenlijk het effect van onze inzet op de inwoner? Of: wat…
Bepalen van de juiste indicatoren om te meten
Meten is weten, maar wat moet je meten om te bepalen of beoogde effecten of doelen bereikt worden? Dat blijkt in de praktijk geen sinecure. Dat heeft onder andere te…