CEO Ontwikkelsessie

Van meten tot daadwerkelijk verbeteren. U wilt resultaten waar u écht iets aan heeft en gemotiveerde medewerkers die samen zorgen voor nóg betere zorg en ondersteuning voor uw cliënten. Wij helpen u hier graag bij op weg.

Verder dan meten

Daadwerkelijk tot veranderingen komen blijkt voor de meeste organisaties niet eenvoudig. Dit vraagt namelijk niet alleen om het bedenken van creatieve verbetering, maar ook om dit om te zetten tot acties en het uitvoeren van deze acties. Veel voorkomende oorzaken waardoor organisaties niet toekomen aan veranderen en verbeteren hebben te maken met werkdruk,  personeelswisselingen en drukte rondom andere belangrijke onderwerpen.

Om die reden helpen wij u om na de oplevering van de resultaten van het cliëntervaringsonderzoek de uitkomsten om te zetten in verbeteracties en om deze acties uit te voeren. Dit doen wij door ontwikkelsessies te houden en evaluatiemomenten te plannen. In de ontwikkelsessie worden de resultaten van het onderzoek besproken met de uitvoerende medewerkers en worden de meest opvallende uitkomsten samen geprioriteerd en omgezet naar doelen en verbeteracties door de medewerkers zelf. Hierdoor wordt eigenaarschap gecreëerd, wat vaak als resultaat heeft dat zij meer gemotiveerd zijn om aan de slag te gaan met verbetering.

Evaluatiemomenten

Naast de ontwikkelsessie organiseren wij een aantal evaluatiemomenten per jaar waarin we samen reflecteren op de voortgang van de doelen; zijn de stappen gezet die we van tevoren wilden zetten? Waarom wel, of waarom niet? Hierbij is het vieren van de successen uiteraard minstens net zo belangrijk als het kritisch kijken naar de uitdagingen!

Meer weten over de ondersteuning die Insights Zorg u kan bieden bij uw cliëntervaringsonderzoeken? Schrijf u dan in voor één van onze informatiebijeenkomsten of vraag een gratis informatiepakket aan!