Nieuwsberichten
Aanmelden nieuwsbrief
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google Privacybeleid en de Servicevoorwaarden zijn van toepassing.
Lees hier interessante ontwikkelingen, praktijkcases en actualiteiten over onze organisatie. Op de hoogte blijven? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief!
Twentse gemeenten zetten stap in doorbreken knelpunten rondom de participatiewet en maatschappelijke opvang (MO)
Veel mensen die dak- of thuisloos raken, hebben geen werk en zijn afhankelijk van een bijstandsuitkering. Zowel bij de in- als uitstroom bij de maatschappelijke opvang doen zich problemen voor…
Dienstverlening Insights Zorg aangepast aan coronatijd
De coronatijd vraagt veel van mensen en organisaties. Wat vroeger de normaalste zaak van de wereld was, kan nu niet of alleen in aangepaste vorm. Dat geldt voor een deel…
Wat is het verschil tussen cliënttevredenheid en cliëntervaringen?
Een cliëntervaringsonderzoek is breder dan enkel een cliënttevredenheidsonderzoek. Dat wil zeggen dat je niet enkel peilt hoe tevreden cliënten zijn over de ondersteuning die zij ontvangen maar vraagt naar de…
Hoe zicht krijgen op de meerwaarde van voorliggende voorzieningen?
Deze vraag speelde bij de gemeente Twenterand met betrekking tot het gezinswerk. In de gemeente zijn twee gezinswerkers actief die toegankelijke, niet-geïndiceerde en ambulante hulp bieden aan gezinnen en jongeren.…
Zicht op de ondersteuningsbehoefte van mantelzorgers nu extra belangrijk
In deze tijd van COVID-19 zien we dat bepaalde groepen in onze samenleving hard getroffen worden. Het sluiten van de dagbesteding, opvang en scholen voor mensen met een zorgbehoefte, het…
In gesprek met Noaberkracht over het dashboard Sociaal Domein
In gesprek met: Fleur Mensink, projectleider algemene voorzieningen binnen het sociaal domein bij de gemeenten Tubbergen en Dinkelland. Waar zijn jullie als gemeenten mee bezig op dit moment? Binnen de…
Kijk ook naar de effectiviteit van digitale dienstverlening aan cliënten en patiënten
De coronacrisis heeft tot gevolg dat digitale dienstverlening aan cliënten en patiënten een enorme vlucht aan het nemen is. De ervaringen zijn overwegend positief, maar wat is de effectiviteit in…
Instrumenten die helpen bij bepalen maatschappelijke effecten
De meerwaarde van een verandering vooraf inzichtelijk maken blijkt voor veel organisaties lastig. Hoe bepaal je de effecten en hoe kwantificeer je die? Het project integrale aanpak van de Maatschappelijke…
Gemeente Hof van Twente geïnspireerd om aan de slag te gaan met datagedreven werken
De gemeente Hof van Twente wil aan de slag met datagedreven werken. Vorig jaar is daarom gestart met een experiment in het sociaal domein, maar men realiseert zich dat dit…