Nieuwsberichten
Aanmelden nieuwsbrief
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google Privacybeleid en de Servicevoorwaarden zijn van toepassing.
Lees hier interessante ontwikkelingen, praktijkcases en actualiteiten over onze organisatie. Op de hoogte blijven? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief!
Heeft u voldoende aandacht voor de menselijke maat?
De laatste tijd klinkt steeds vaker en luider de roep om de terugkeer van de menselijke maat. De toeslagenaffaire heeft pijnlijk duidelijk gemaakt dat het hanteren van de menselijke maat…
Cliëntervaringsonderzoek, ook voor kleine organisaties!
Veelal hebben kleinere organisaties niet de financiële mogelijkheden voor ervaringsonderzoek, maar willen zij wel weten wat de kwaliteit van hun ondersteuning aan cliënten is. Voor zichzelf als organisatie, maar ook…
Begeleiding doorontwikkeling sociale wijkteams Zwolle
Het Sociaal Wijkteam (SWT) Zwolle is in 2015 gestart met globaal gestelde doelen. Hoewel inwoners en samenwerkingspartners tevreden zijn, is er vanuit het SWT behoefte om te professionaliseren. Effectiever en…
Inzicht in kwaliteit en effectiviteit bij beschermd wonen
Wanneer je je als organisatie volop inzet om de best mogelijke dienstverlening te bieden aan je cliënten, dan wil je weten of je in de praktijk de kwaliteit biedt die…
Dashboard voor contractmanagement helpt te sturen op kwaliteit en effectiviteit
Contractmanagers bij gemeenten hebben behoefte aan data over de kwaliteit en effectiviteit van geleverde zorg om zo beter het gesprek met gecontracteerde aanbieders aan te kunnen gaan. In de praktijk…
‘De teams zijn daadwerkelijk aan de slag gegaan met leren en verbeteren’
LIMOR werkt sinds 2019 met Menselijke Maat. We interviewden beleidsadviseur Joris Stavenga over zijn ervaringen met het cliëntervaringsonderzoek van Insights Zorg. Joris werkt inmiddels meer dan 20 jaar bij LIMOR.…
Modulair cliëntervaringsonderzoek
Geen enkele organisatie is gelijk en daarmee verschillen de wensen van organisaties met betrekking tot het cliëntervaringsonderzoek. Om die reden zijn onze cliëntervaringsonderzoeken modulair opgebouwd. Op deze manier kunnen klanten…
Verbondenheid vraagt om aandacht na periode van corona
Menselijke Maat meet het welbevinden van inwoners en de mate waarin in de begeleiding aandacht is voor het welbevinden. Inmiddels heeft Corona ons land al twee jaar in zijn greep…
Best practices cliëntervaringsonderzoek en verhalen
Hoe kan ik continu ervaringen van cliënten verzamelen? Hoe haal ik verhalen van cliënten op? Hoe zorg ik voor een laagdrempelig, simpel en praktisch ervaringsonderzoek? En hoe kan ik aan…